Vad stort det blir!


Nu rör det på sig! Den tolv meter långa limträbalken som taket ska vila på lyftes idag på plats av tappra män i regn och rusk:

image19

Däreter börjar taket ta form. Eftersom innertaket ska bli ett snedtak ända upp i nock blir det inga traditionella takstolar.
image20

Det känns plötsligt väldigt stort! När det bara var plattan gruvade jag mig för att vi tagit till för lite, men det har gått över nu.
 Istället ska jag gruva mig för andra bekymmer, tror jag; Hur ska dockningen gå? Och allt material som kommer, var ska det förvaras? När ska man beställa köksinredning, och var ska DEN i så fall förvaras om den kommer innan själva köket är byggt? Och framför allt: kommer vi nå´nsin att kunna betala allt det här?

Kommentarer
Postat av: L-A

Hihihihi Det ser verkligen stooort ut! Kanske vi kommer förbi i helgen och spejar om ni är hemma.

2008-04-09 @ 22:04:38
URL: http://borgen.blogg.se
Postat av: Snickarn

Är vi bara hemma så är dörren öppen...

2008-04-10 @ 20:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0