Det händer grejer

Vår stora blågran som jag tidigare nämnt finns inte mer. Den föll igår, och ska kvistas (delvis gjort), kapas och klyvas till ved så fort vi får tid. Enbuskarna som stod ivägen är flyttade, och har åtminstone inte dött än....

Hela söndagens förmiddag har tillbringats i simhallen, Junior var med på skolsimmet. Vi kom dit 8.30, och hans heat simmades redan 12.00 (ca). 
Nåja, dagen erbjöd lite husbyggaraktiviteter också, när vi kom hem från simmet (via middag hos Farmor) levererades just ytterligare byggmaterial (på en söndag!), bl.a. en tolv meters limträbalk som ska ligga i taknocken. Jag var med och lyfte, den var INTE lätt.

Kvällen har ängnats åt förberedelser för ommöblering i övre hallen, en hylla i sovrummet har demonterats för att ge plats åt skötbord och torktumlare. Var vi ska ställa hustruns moraklocka har jag ingen aning om.

I morgon återkommer snickarna för att börja bygga stommen, det börjar bli spännande!

Till sist kan jag inte undanhålla er en utsiktsbild från taket:
435652-17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0