Tydligare förklaring

Tänkte ge en kort bakgrund till varför vi ska bygga ut huset: Vår bostad är ett äldre hus, byggår ca. 1900. Bostadsytan är omkring 100 m² fördelade på kök, hall och vardagsrum på bottenvåningen, och badrum samt två sovrum på övervåningen.
Den primära orsaken till utbyggnaden är att familjen har expanderat från tre till fyra personer (och en katt), och att åtminstone barnen så småningom bör ha egna rum. Dessutom är huset omordernt, värmepannan står i köket och badrummet fanns aldrig på originalritningen, så det har klämts in senare, i en garderob på övervåningen.

Ursprungstanken var att bygga till ett rum åt något håll, samt att mordenisera köket. Sedan dess har planerna eskalerat en smula. När ritningen var klar hade vi ritat in nytt kök och toa/dusch på bottenvåningen och ett stort badrum och två sovrum på övervåningen, vilket mer än fördubblar den ursprungliga boytan.

Bilderna jag tänkte förevisa blev inte riktigt vad jag tänkt mig, så jag ber att få återkomma i ärendet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0